Onze droom

Improve is opgericht om te werken aan de droom: Mondzorg voor ieder mens. Door het stimuleren van onderwijs en ondernemerschap werken we aan een blijvend verschil. Graag werken we samen met bedrijven en stichtingen om zo veel mogelijk slagkracht te hebben. Lees meer over de drijfveren van de oprichters en het bestuur hieronder.

Ons team

Harmen Westerduin

(Medeoprichter, lid bestuur)

“Als ondernemer in hart en nieren wil ik graag bijdragen aan een wereld zonder armoede. Lokaal ondernemerschap stimuleren is volgens mij één van de beste methodes om dit uit te bannen. Vaak is er nét een extra kans nodig voor mensen met veel potentie, maar met minder mogelijkheden als wij.

Hoe mooi zou het zijn om de mogelijkheden die wij hebben te combineren met het ondernemerschap van de lokale mensen, zodat zij weer een positieve, vaak levens veranderende impact kunnen maken in hun omgeving.”

“Lange rijen mensen, grote ontstekingen en zwellingen; elke periode dat ik als tandarts in West-Afrika werkte zag ik hoeveel mensen lijden door een gebrek aan toegang tot mondzorg. Dit is de start geweest van onze droom: “mondzorg voor ieder mens”.

Ik zou het prachtig vinden als we door kennis, kunde en materialen te delen een toekomstbestendige verandering in gang kunnen zetten. Ik weet dat dat niet eenvoudig is, maar door ergens te beginnen en goed samen te werken met onder andere (lokale) partnerorganisaties is er een blijvend verschil te maken.”

Marijke Westerduin

(Medeoprichter, lid bestuur)

Mark Wolff

(Voorzitter bestuur)

“Ik werk bij een groot internationaal bedrijf actief op het gebied van geneesmiddelen-ontwikkeling en medische technologie. Om nu ook heel tastbaar, via stichting Improve, iets te mogen bijdragen aan het ondersteunen van het tandheelkundige gezondheidszorg systeem in Westelijk-Afrika, vind ik heel waardevol”

Luke Meijers

(Penningmeester bestuur)

“Meerdere familieleden van mij werken in de mondzorg, vandaar dat ik van dichtbij weet hoe belangrijk het is om een gezonde mond te hebben. Graag zet ik mijn kennis en vaardigheden rondom bedrijfsvoering en financiën in om stichting Improve zo goed mogelijk te laten functioneren. Een prachtig doel om mondzorg zo voor meer mensen wereldwijd toegankelijk te maken.”

Mirjam Schotanus

(Secretaris bestuur)

“Door mijn werk met Mercy Ships in Afrika heb ik in de afgelopen jaren met eigen ogen gezien wat de impact is van gebrek aan goede mondzorg en hoe er verschil gemaakt kan worden met goede behandelingen en trainingen.

Ik ken de lokale partnerorganisaties waarmee Stichting Improve samenwerkt en vind het prachtig dat we met elkaar kunnen bijdragen aan goede mondzorg in West-Afrika door te investeren in lokale infrastructuurprojecten, voorlichting, en bovenal in gemotiveerde lokale tandartsen.”

Arjen ten Brinke
Aaron Tom
Ingeborg Goedhart
Marijn van den dorpel
Nelique Meeuse
Francis Ligterink
Hendrik-Jan Groeneveld
René van den Bos

Waar werken we

Met stichting Improve is gekozen voor een focus op het verbeteren van de mondzorg in voornamelijk West-Afrika. In dit gebied is er een groot tekort aan mondzorg professionals. Er zijn maar enkele tandheelkunde opleidingen, de tandarts-patiënt ratio is nu gemiddeld 1:180.000. Dit ten opzichte van Nederland waar deze 1:2.000 is.

Het gebied bestaat uit 16 landen, zie Wikipedia ‘West-Afrika. In eerste instantie zullen we ons richten op Guinee, Senegal en Sierra Leone. Daarnaast hebben we een mooi project in Malawi.

Onze partners

DHIN